Saai in mijn eentje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bobenmark - WaarBenJij.nu Saai in mijn eentje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bobenmark - WaarBenJij.nu

Saai in mijn eentje

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg

17 November 2005 | Suriname, Paramaribo

Soko soko,

Inmiddels zijn we al meer dan 3 maanden weg, de tijd is echt super snel gegaan!!! Deze week zit ik helemaal alleen thuis. Mark is namenlijk met de medische-zending mee. Hij zit dus in het binneland (ladouani). Het is nu echt super saai en stil in huis!
Vrijdag vertrek ik zelf naar het binnenland, ik zie Mark dan nog 1 dag. Dit wordt de laatste week van mijn stage. Op 26 november vertrekken we namenlijk naar Venazuela!! Dan begint het avontuur pas echt.

De afgelopen weken hebben we niet veel meegemaakt. Behalve dan dat we een aantal keer tot in de late uutjes zijn wezen stappen, zijn er verder niet veel andere spannende dingen gebeurd.
We zijn 3 weken geleden met de postboot meegeweest. Dit is een boot die iedere vrijdag en zondag de post brengt naar de dorpen aan de Suriname rivier. We vertokken al vroeg in de ochtend (7:15). Kim en Gemke gingen ook mee, zij zijn 2 meiden die we hier ontmoet hebben en die toevallig ook uit nijmegen komen. De boot tocht begon meteen goed: een school dolfijnen zwom namelijk vlak bij onze boot!!! Het was ongeveer 8 uur varen. Eigenlijk was dit iets te lang, vooral omdat de boot een enorme herrie maakte. Gelukkig konden we op het dak van het schip zitten (uit de herrie maar wel vol in de zon). We hadden ons goed ingesmeerd, maar helaas leken we aan het einde van de dag toch nog meer op gekookte kreeftjes dan op mensen.

De volgende keer volgt er meer!

Liefs Bob

  • 17 November 2005 - 17:03

    Ronald:

    Soko soko Bob!!
    Ja kan me goed voorstellen dat je je enigszins verlaten voelt aan de verl.keizer. Maar aan alles komt een einde. Vanaf vrijdag mag jij de wildernis in...dat is echt gaaf. Weet nie waar je heen gaat, maar als je Naar Djoemoe gaat bereid je dan voor op laaaaaaaange reis ;-)Wel een avontuurlijke reis. Geniet nog van jullie laatste paar weken in de carabian want hier in Nijmegen is het maar guur een koud (8 graden). Heel veel plezier en succes Bob daar tussen de Marrons. En vele groeten. Ook aan Mark. Berichten jullie straks ook vanuit Venezuela?

    Ronaldo

  • 17 November 2005 - 18:57

    Sandra:

    Hee eenzaam Bobje!
    Ik vind het al wel weer lang geleden dat we afscheid namen in Kroatië! Maar dat is altijd zo, als je thuis bent gaat de tijd langzamer. Het zijn spannende tijden in Nijmegen, eergister is er een linkse activist vermoord in de stad, een sympathisant van o.a. de krakers. En ze zijn bang dat het een politieke moord is, waarop nog wel eens rellen kunnen volgen. Moet je maar eens de site van de Gelderlander in de gaten houden. Hoop niet dat ik weer in het weekend klaar moet gaan zitten in het rampenteam van de gemeente! Verder gaat alles zijn gangetje hier. Ook weinig nieuws te melden! Nou, geniet van jullie reis, pas op in Venezuela en we horen het wel weer!! Liefs van mij en Thijs

  • 18 November 2005 - 11:15

    Anne-Marij:

    Hehe, eindelijk weer een berichtje op jullie site! Nog maar heel even en dan zijn jullie gewoon weer in het oh-zo-koude-Nederland! Het is vandaag ook echt brrrrr!!! Bob, geniet van je zending-avonturen..kijk wel uit voor de dengue-mug! Veel foto's maken in Venuzuela!! Tot heel snel! Kusjes!!

  • 22 November 2005 - 10:36

    Suus:

    Ha, lieve Bob!
    Nog een maandje ongeveer en je bent er weer(Sint).
    Al was het heel gezellig op de verjaardag van Ilze,we hebben je echt wel gemist, hoor!
    Eenzame dokter, je hebt nu alle tijd om te overpeinzen
    wat je allemaal geleerd hebt en wat voor verschil er is met hier.Dat zal de
    saaiheid misschien iets minder maken denk ik.Geluk-
    kig gaat ook de saaie tijd voorbij, Bob. Je hebt nog wel wat ineressants voor de
    boeg lijkt me.We horen wel
    hoe het gegaan is en wat precies de bedoeling ervan was.Onderzoeken,dokterspost,het bestuderen van iets, ik heb geen flauw idee.
    Kijk je wel uit voor dat
    steekbeest?Vooral op het water en in de bush!Veel
    succes en plezier! Doe de
    groeten aan Mark .
    Een knuf van mij,tante Suus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 14563

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2005 - 23 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: