Soko Soko: eerste 2 dagen Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bobenmark - WaarBenJij.nu Soko Soko: eerste 2 dagen Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bobenmark - WaarBenJij.nu

Soko Soko: eerste 2 dagen Paramaribo

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2005 | Suriname, Paramaribo

Soko Soko,
Nou inmiddels zijn mark en ik 2 dagen in suriname en onze eerste indrukken zijn: mooi, chaotisch, geen regels, niet rechts fietsen, aardige mensen en WARM.
De vliegreis naar dit land was alles behalve relaxed, we hebben er ongeveer 26 uur over gedaan. Mark was snotje verkouden wat bij het dalen van het vliegtuig voor de nodige trommelvlies pijn zorgde, volgens hem heeft hij nu geen trommelvlies meer over. Helaas moest hij dit 4 keer ondervinden omdat er een wijziging on het vliegschema had plaats gevonden, we stopten

  • 22 Augustus 2005 - 05:46

    Papa:

    Hoi,jongens.
    Alles bij elkaar is het toch geweldig dat jullie zo,n reis maken en probeer er dan ook maar volop van te genieten ! Ik en mama zijn blij dat jullie er nu zijn want zo,n reis is toch altijd spannend. Houd alles goed in de peiling ,blijf altijd allert op alles om je heen. Vanavond zal mama nog mailen want ze gaat nu naar school en dat vindt ze heel jammer want ze had liever nu al gemaild
    Jongens , veel succes en tot gauw weer

  • 22 Augustus 2005 - 05:53

    Wendy:

    Tof om te horen dat de reis is goed gegaan. Heb absoluut aan jullie vertrek gedacht. 21 aug kwam ik zelf uit schiphol en vanuit de auto zag ik een vliegtuig dat versleept werd: paramaribo airways..en toen dacht ik...ze zullen er nu vast al zijn!
    De hitte went vast snel genoeg...Geniet er van!
    Ik kijk uit naar nieuwe berichtjes!

    Groetjes,
    Wendy

  • 22 Augustus 2005 - 07:34

    Suus:

    Hallo Bob en Mark.
    Gelukkig, jullie zijn er.
    We hebben het gevolgd zoveel we konden, wat een gedoe, he?Die vertragingen al, zenuwslopend. Wat leuk dat taaltje Bob, ga ik hier ook gebruiken zeg nu
    ook iets van "swiepie" als het hier hard waait!!De
    takken vliegen je hier dan ook om de oren.Geweldig jongens dat jullie dit doen.Ik denk dat jullie er
    heel veel van zullen leren.
    In elk geval ervaren dat we het in Holland zo slecht nog niet hebben.
    De adviezen van pap goed in
    acht nemen Bob,dat is wel
    nodig denk ik.Vooral als je de binnenlanden in trekt.Dat is voor heel veel
    mensen een droom om dat te
    mogen beleven.Ik zou het ook best hebben willen doen
    in mijn jonge (snik)jaren.
    Die liggen te ver achter me, dus nu gaat het ook niet meer.Ik ben wel heel benieuwd hoe die gezondheidszorg daar werkt.
    Ook pariculier en ziekenfonds,of koffie of thee?Die hitte, hoe gaan die mensen ermee om en is
    er echt geen airco in het ziekenhuis, Bob? Dan gaan de zieke mensen toch van de kaart van die warmte? Ze zullen er wel aan gewend zijn.Ik
    denk dat jullie dat ook wel zal gebeuren, je went
    snel ergens aan.Heel leuk
    dat ik weer mijn hobby kan
    bezigen, houdt me van de straat!! Tot gauw mails,pas op jullie zelf.
    Liefs,knuffie van mij, tante Suus.
    Groeten van Rob, ook al weer begonnen en Robbin moet zijn vakantie inhalen.( Hij slaapt dus nog)

  • 22 Augustus 2005 - 10:01

    Dennis Vriens:

    Lullo's

    das 2x hetzelfde telefoonnummer.
    Gaan jullie ons ook nog eens sms'en we proberen jullie al dagen te bereiken.

    Veel plezier,

    Dennis

  • 22 Augustus 2005 - 12:23

    Anne-Marij:

    Nou jongens, ik hoor het al: het-luie-leventje-tijdperk is begonnen, hihi!! Ach, dat mag ook best na al die maanden hard werken! Nu is het nog even tijd om te relaxen! Over minder dan een week moeten jullie aan de slag; ben erg benieuwd naar jullie verhalen van het ziekenhuis! Heel veel plezier! Bobje, I miss you!! xxx

  • 22 Augustus 2005 - 12:27

    Miny:

    Hoi bob en mark, lekker warm daar? Nou, hier is veel minder! Stuur maar wat zonnestraaltjes deze kant op! Veel plezier daar. Groetjes

  • 22 Augustus 2005 - 13:42

    Harmke:

    Klinkt goed! Hoop dat jullie snel je draai vinden. Geniet ervan!
    groetjes

  • 22 Augustus 2005 - 14:48

    Bartjan:

    He mannen.
    Goed om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Taaltje went vast (te) snel. Veel succes en plezier daar de komende tijd. Maar dat gaat vast wel lukken jullie kennende.
    ciao!

  • 22 Augustus 2005 - 15:51

    Anneke:

    Hey Boys,
    Ben benieuwd naar alle verhalen, geniet nu nog van jullie vrije tijd!
    Groetjes,
    Anneke

  • 22 Augustus 2005 - 19:50

    Bastiaan & Ellen:

    Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. En al een beetje gewend aan de warmte? Wat we hier in Nederland te weinig hebben gehad hebben jullie dus nu teveel. Geniet ervan en tot snel maar weer.
    Groetjes Bastiaan en Ellen

  • 22 Augustus 2005 - 20:51

    Mama:

    Hoi lieve Bob en Mark.
    Eindelijk jullie zijn er!
    Wat een lange reis. Fijn dat jullie zo n leuke en grote kamer hebben met alles erop en eraan.Wen eerst maar wat aan het klimaat en ga dan maar wat bekijken en smeer jullie goed in. Bob toch wel fijn dat je die hogere zonnenfaktor hebt genomen.Ik denk dat jullie als zwarte pieten terug komen. Jammer dat het dan al bijna Kerst is .Jullie hadden anders een baantje als zwarte piet kunnen nemen.

  • 22 Augustus 2005 - 21:14

    MAMMMA:

    iK GA EVEN VERDER . GENIETEN JULLIE ER MAAR LEKKER VAN . IK HEB FOTO S GEZIEN VAN RICE EN RONALD en ik heb enorm veel zin om daar heen te komen. Helaas dat kan niet want morgen zitten er weer 27 kindertjes voor mij die veel willen leren. Een vond het niet zo veel. Hij had tegen zijn moeder gezegd : ik heb alleen maar het woordje ik geleerd. Jammer hij dacht dat hij meteen aan de Da Vinci Code kon beginnen

  • 25 Augustus 2005 - 07:03

    Suus:

    Bob, nog even een vraagje.
    Hoe heet dat ziekenhuis waar jullie zitten, ehh,sorry,werken?En dat 'Soko,soko,klinkt zo
    grappig',maar wat betekent
    het?Ik kan er wel wat bij bedenken,maar misschien
    gebruik ik het dan niet op
    het juiste moment.(Rob heeft een Surinaamse in dienst).Liefs,tante Suus.

  • 26 Augustus 2005 - 06:51

    Suus:

    Soko,soko, Bob en Mark.
    Bedankt voor je mailtje,Bob.Ik ben aan het uitzoeken hoe ik die andere site kan gebruiken.
    Jullie zijn denk ik nog aan
    het uitrusten van het stappen, was het leuk?Zijn
    de avonden aangenamer wat
    temperatuur betreft?Het is
    hier huilen met de pet op,
    zoals ze dat zeggen,swiepie
    bossie en regen, bah.Maar
    volgende week zou de zomer
    weer terug komen, zeker om
    even afscheid te nemen.Nee,
    Bob wat dat betreft zitten jullie beter, hoor.Was het maar waar dat je wat zonnestralen kon mailen!
    Groetjes,Suus.

  • 26 Augustus 2005 - 13:45

    Suus:

    Dag Bob en Mark,daar ben ik weer heel eventjes.
    Op 17 september vertrekt
    Mendy Moorman een goede vriendin van Sabine naar
    Suriname om in een Instituut voor geestelijk
    gehandicapte kinderen stage
    te lopen.Ze studeert Pedagogische Wetenschappen.
    Je kent haar wel Bob, haar
    a.s.schoonvader is hier huisarts.Ze wil jou wel ontmoeten zei ze vanmorgen.
    Het is een kwartiertje met de bus van haar verblijfplaats naar Paramaribo.Ze blijft er 7 maanden en in november komt
    haar vriend een maand over.
    Misschien kunnen jullie wat
    Nederlandse gedachten uitwisselen,toch?Gezellig!
    Tot gauw weer.Groetjes,Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 14589

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2005 - 23 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: